H.I.I.T (momentálně vyřazen z nabídky)

Vysoce intenzivní intervalový trénink (High-intensity interval training, HIIT) je druh cvičení, při kterém se střídá cvičení (interval) o vysoké zátěži (zhruba 80-85% maximální tepové frekvence) se cvičením (intervalem) o nízké zátěži či s úplným odpočinkem. 

Tento typ tréninku je neskutečně variabilní, a to jak ve volbě pohybové aktivity (dá se aplikovat na rozmanitou škálu pohybových aktivit od běhu, skákání, jízdu na kole, přes plavání až po posilování s vlastní vahou i zátěžemi), tak v počtu a délce opakování jednotlivých intervalů. Můžeme ho tedy využít kdykoli-kdekoli-jakkoli, pokud víme, jak na to.

Jaké jsou benefity H.I.I.T tréninku? 

  • Zlepšuje celkovou fyzickou kondici,
  • Zlepšuje a posiluje činnost kardiovaskulárního systému, 
  • Zlepšuje citlivost na hormon inzulin (prevence vzniku diabetu 2.stupně), 
  • Napomáhá snižovat krevní tlak, 
  • Pomáhá lépe spalovat „nechtěný“ tuk v těle - intervaly vysoce intenzivního zatížení pro náš organismus znamenají značný stres, který naruší normální stav našeho vnitřního prostředí a dojde ke zvýšení hladiny stresových hormonů ještě několik hodin po zátěži. Následné uklidňování a uvádění organismu do klidového stavu je spojeno se zvýšenou spotřebou kyslíku (EPOC) a po několik hodin zvýšeným energetickým výdejem, který je hrazen z tukových zásob.
  • Pomáhá tělu adaptovat se lépe na zátěž a efektivně a rychleji regenerovat.
  • A v neposlední řadě šetří váš čas ???? - i s potřebným zahřátím a následným zklidněním našeho organismu se vejdeme do maximálně 35 minut. 

Pro koho není H.I.I.T. vhodný?

H.I.I.T. trénink není vhodný pro začátečníky. Člověk, který se sportem začíná a nemá tak dobrou fyzickou kondici, není schopen vysokého intervalového zatížení. Jeho tělo zatím nezná maximální zatížení, a tak ani v intervalech nedokáže vyvinout potřebně vysokou intenzitu pohybu (nemluvě o kvalitě prováděného pohybu, která je důležitá pro prevenci zranění). Z těchto důvodů na zmiňované benefity HIIT nemusí vůbec dosáhnout a trénink se pro něj stává spíše trápením bez kýženého efektu. Z toho důvodu je pro začátečníka lepší postupně získat kondici klasickým kardio tréninkem, osvojit si pohybové vzorce a techniku posilovacích cviků (aby je zvládal následně ve vysoké intenzitě provádět kvalitně) a pak teprve vyzkoušet trénink ve formě H.I.I.T 

 

 

 

 

Rychlý kontakt

Otevírací dobaOtevírací doba

17.11. OTEVŘENO!
Po-Pá 7-20

So-Ne 8-12 15-19

TelefonTelefon na recepci

702 285 490

Kontaktní formulářMáte nějaké dotazy?
kontaktní formulář

Aktuality další aktuality

16
11

17.11. OTEVŘENO

VÁŽENÍ KLIENTI, na státní svátek 17.11. máme otevřeno jako každý jiný všední den od 7-20 hodin Těšíme se, že toho využijete! Fitness Spektrum

22
10

Nová provozní doba!

Vážení a milí klienti, přinášíme vám zásadní změny v naší provozní době. Od pondělí 31.10.22 budete moci naší tělocvičnu navštěvovat mimo víkendu také v době poledních pauz, ...