H.I.I.T

Vysoce intenzivní intervalový trénink (High-intensity interval training, HIIT) je druh cvičení, při kterém se střídá cvičení (interval) o vysoké zátěži (zhruba 80-85% maximální tepové frekvence) se cvičením (intervalem) o nízké zátěži či s úplným odpočinkem. 

Tento typ tréninku je neskutečně variabilní, a to jak ve volbě pohybové aktivity (dá se aplikovat na rozmanitou škálu pohybových aktivit od běhu, skákání, jízdu na kole, přes plavání až po posilování s vlastní vahou i zátěžemi), tak v počtu a délce opakování jednotlivých intervalů. Můžeme ho tedy využít kdykoli-kdekoli-jakkoli, pokud víme, jak na to.

Jaké jsou benefity H.I.I.T tréninku? 

  • Zlepšuje celkovou fyzickou kondici,
  • Zlepšuje a posiluje činnost kardiovaskulárního systému, 
  • Zlepšuje citlivost na hormon inzulin (prevence vzniku diabetu 2.stupně), 
  • Napomáhá snižovat krevní tlak, 
  • Pomáhá lépe spalovat „nechtěný“ tuk v těle - intervaly vysoce intenzivního zatížení pro náš organismus znamenají značný stres, který naruší normální stav našeho vnitřního prostředí a dojde ke zvýšení hladiny stresových hormonů ještě několik hodin po zátěži. Následné uklidňování a uvádění organismu do klidového stavu je spojeno se zvýšenou spotřebou kyslíku (EPOC) a po několik hodin zvýšeným energetickým výdejem, který je hrazen z tukových zásob.
  • Pomáhá tělu adaptovat se lépe na zátěž a efektivně a rychleji regenerovat.
  • A v neposlední řadě šetří váš čas ???? - i s potřebným zahřátím a následným zklidněním našeho organismu se vejdeme do maximálně 35 minut. 

Pro koho není H.I.I.T. vhodný?

H.I.I.T. trénink není vhodný pro začátečníky. Člověk, který se sportem začíná a nemá tak dobrou fyzickou kondici, není schopen vysokého intervalového zatížení. Jeho tělo zatím nezná maximální zatížení, a tak ani v intervalech nedokáže vyvinout potřebně vysokou intenzitu pohybu (nemluvě o kvalitě prováděného pohybu, která je důležitá pro prevenci zranění). Z těchto důvodů na zmiňované benefity HIIT nemusí vůbec dosáhnout a trénink se pro něj stává spíše trápením bez kýženého efektu. Z toho důvodu je pro začátečníka lepší postupně získat kondici klasickým kardio tréninkem, osvojit si pohybové vzorce a techniku posilovacích cviků (aby je zvládal následně ve vysoké intenzitě provádět kvalitně) a pak teprve vyzkoušet trénink ve formě H.I.I.T 

 

 

 

 

Rychlý kontakt

Otevírací dobaOtevírací doba

Po-Pá 7-12 14-20
So, Ne 9-12 16-19

TelefonTelefon na recepci

702 285 490

Kontaktní formulářMáte nějaké dotazy?
kontaktní formulář

Aktuality další aktuality

04
07

Svátky 5. a 6.července

Otevřeno dle standardní otevírací doby, tzn 7-12 a 14-20 hod. Že váháte ;-) Fitness Spektrum

13
06

Akce prodloužených permanentek!

Přesně tak a bude to takto: Časové permanentky s neomezenými vstupy, zakoupené do konce tohoto týdne, tj. 19.6., Vám prodloužíme tímto způsobem: MĚSÍČNÍ - 1 týden navíc! ...

Akce prodloužených permanentek!